نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

همزمان با غدیر؛ شیعیان سوریه میان مرگ و زندگی

  • همزمان با غدیر؛ شیعیان سوریه میان مرگ و زندگی

    به روز نیوز :


    در حالی که شیعیان جهان به مناسب فرا رسیدن عید غدیر در شادی و سرور به سر می برند، شیعیان محاصره شدۀ فوعه و کفریا در سوریه، در حال استغاثه برای نجات از حملات و محاصرۀ مرگبار گروه تروریستی جیش الفتح اند.

    «جمیل الشیخ»، خبرنگار شبکه العالم  در سوریه، از فوعه (حومۀ ادلب) گزارش داد مردم دو شهر تحت محاصره کفریا و فوعه در حومه ادلب با برگزاری تحصنی از جامعه جهانی و سایر نهادهای ذیربط خواستند تا این منطقه نیز مانند سایر مناطق سوریه، شامل توافق های آتش بس شود و همچنین ضمن پایان دادن به محاصره این دو شهر، کمک های انسانی فوری برای آنها ارسال و بیماران، زخمی ها و افراد مسن تحت محاصره به مناطق دیگر منتقل شوند.

    تحصن کنندگان با انتقاد از اینکه شهرهای کفریا و فوعه در چارچوب توافق آتش بس اخیر و ارسال کمک های انسانی به اهالی آنها جای نگرفته اند، از جامعه جهانی خواستند به محاصره این دو شهر در حومه ادلب پایان دهد.
    در حالی که گروههای مسلح در اطراف شهرهای فوعه و کفریا همچنان به حملاتشان به سوی ساکنان این دو شهر با شلیک موشکی یا عملیات تک تیراندازها ادامه می دهند و از سوی دیگر مایحتاج زندگی در آنها نایاب شده است اهالی کفریا و فوعه با انتقاد شدید از جامعه جهانی و بانیان توافق آتش بس اخیر، خواستار قرار گرفتن شهرهایشان در چارچوب توافقات آتش بس در آینده و ارسال کمک به آنها و همچنین انتقال بیماران، زخمی ها و افراد سالخورده تحت محاصره به سایر مناطق جهت مداوا شدند.
    برگزار کنندگان این تحصن در فوعه از همه کسانی که در سایر شهرهای سوریه با هدف رساندن صدای مردم این دو شهر به جهانیان اقدام به تحصن های مشابه کرده بودند تقدیر و تشکر کردند.
    مردم کفریا و فوعه، همچنین اولین سالگرد شهادت شماری از مردم این دو شهر تحت محاصره را که در جریان مقابله با حملات شدید جیش الفتح به شهادت رسیده بودند، گرامی داشتند.
    به همین مناسبت، مردم با سر دادن شعارهایی، بر پایداری و حفظ وصایای شهدا تأکید کردند. علاوه بر این، خانواده های شهدا بر مزار آنها به عزاداری پرداختند.



:: بازدید از این مطلب : 556
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

تاکید گروه بین‌المللی حمایت از سوریه بر تداوم آتش بس

  • تاکید گروه بین‌المللی حمایت از سوریه بر تداوم آتش بس

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که اعضای گروه بین المللی حمایت از سوریه بر ضرورت تداوم آتش بس در این کشور اتفاق نظر دارند.

    بر اساس این گزارش، اعضای گروه بین المللی حمایت از سوریه از جمله آمریکا و روسیه در نشست روز سه شنبه خود در نیویورک بر ضرورت و تداوم برقراری آتش بس در سوریه تاکید کردند.

    بنا بر اعلام وزارت امور خارجه آمریکا اعضای این گروه بر ضرورت تداوم آتش بس در سوریه به موجب توافق روسیه و آمریکا و نیز اهمیت ازسرگیری مذاکرات بحران سوریه تاکید کردند.

    در همین راستا «جان کربی»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که اعضای گروه بین‌ المللی حمایت از سوریه به این توافق رسیدند که با وجود خشونت‌ ها در سوریه برقراری آتش‌بس سراسری در این کشور ضروری است.

    لازم به ذکر است که آتش بس اخیر در سوریه که به موجب توافق آمریکا و روسیه به مدت یک هفته به اجرا گذاشته شد با نقض مکرر از سوی گروه های تروریستی و آمریکا مواجه گردید.

    در همین راستا جنگنده های آمریکا روز شنبه گذشته مواضع ارتش سوریه در دیرالزور را بمباران کردند که به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از نیروهای نظامی سوری منجر گردید.



:: بازدید از این مطلب : 496
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

۴ نظامی ترکیه‌ ای در شمال سوریه کشته و زخمی شدند

  • ۴ نظامی ترکیه‌ ای در شمال سوریه کشته و زخمی شدند

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت، ۲ نظامی ترکیه‌ ای در عملیات جاریِ موسوم به «سپر فرات» در شمال سوریه کشته شدند.

    بر اساس اعلام خبرگزاری دوغان، این ۲ نظامی ترکیه امروز صبح در شمال سوریه حین انجام مأموریت خود بر اثر یک انفجار کشته شده اند.

    همچنین انفجار مذکور باعث زخمی شدن ۲ نظامی دیگر ارتش ترکیه نیز شده است.

    رسانه ها مکان این حادثه را بین «جرابلس» و «الراعی» در خاک سوریه اعلام کرده اند.

    با این انفجار، تعداد تلفات ارتش ترکیه در جریان عملیات نظامی «سپر فرات» در شمال سوریه به ۱۰ نفر رسیده است.

    لازم به ذکر است، «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه ماه گذشته در اظهاراتی تهدید کرده بود: در صورتیکه کردها به شرق فرات نروند؛ هدف حملات هوایی ترکیه (در عملیات سپر فرات) واقع خواهند شد.

    ترکیه ماه گذشته با نقض قوانین بین المللی در خصوص تمامیت ارضی یک کشور مستقل و بدون اجازه دولت مشروع دمشق، به بهانه مبارزه با تروریست های داعش اما با هدف سرکوب کردها و عقب نشاندن آن ها به شرق فرات؛ عملیات ویژه «سپر فرات» را در خاک سوریه در منطقه «جرابلس» آغاز کرد.



:: بازدید از این مطلب : 507
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

رژ لب هایی که مرگ آور هستند!پریا و میترا

  • رژ لب هایی که مرگ آور هستند!پریا و میترا

    رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با برشمردن آسیب های موجود ناشی از افراط در استفاده از فراورده های آرایشی، از خانمها خواست نسبت به مصرف این محصولات احتیاط کنند.



:: بازدید از این مطلب : 635
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

بنی فاطمه مهمان امشب خندوانه/ تشکر علی مسعودی از کاربران فضای مجازی/ پاییز غم انگیز فرشاد احمدزاده

  • بنی فاطمه مهمان امشب خندوانه/ تشکر علی مسعودی از کاربران فضای مجازی/ پاییز غم انگیز فرشاد احمدزاده
     حاج سید مجید بنی فاطمه مداح اهل بیت با انتشار تصویری از خود به همراه رامبد جوان در صفحه اینستاگرامش با تبریک عید غدیر خم اعلام کرد امشب مهمان برنامه خندوانه است.

    وی در پست خود نوشت: “سلام سلام به همه دوستان عزیز.عید غدیر روبه همه شما تبریک عرض میکنم. امشب حدود ساعت ۱۱شب با برنامه خندوانه مهمون خونه های شماهستیم. بهترینهارو براتون آرزومندم.”

    مرتضی طلایی نوشت:”سلام ؛ شهادتت مبارک بهمن باغیرت … گاهی فرقی نمی کند کجا و چگونه با دنیا وداع می کنی، مهم این است که آن گاه که بانگ رحیل برمی آید باغیرت و عزت و دلی آرام کوچ کنی. 

    بهمن گلبارنژاد جانباز فدایی میهن در جبهه های دفاع مقدس و رکابزن این روزهای تیم اعزامی منا به پارالمپیک ریو از آن دست آدم هایی بود که هیچ گاه در راه افتخارآفرینی برای میهن از پای ننشست تا جاییکه حادثه تلخ از دست دادن او نیز، خود مثنوی غیرتمندانه ای رقم زد. شهد شیرین شهادت گوارای وجودت.”
    صفحه منتسب به دفتر محمد شریعتمداری نوشت:”سفر محمد شریعتمدارى معاون اجرایی رییس جمهور به استان گلستان

    معاون اجرایی رییس جمهور در ادامه سفر به استان های مختلف و بمنظور بررسی مسائل ومشکلات مهم استان گلستان در روند توسعه استان در سال چهارم فعالیت دولت تدبیر و امید و دیدار با نمایندگان گروههای مرجع استان گلستان فعالان سیاسى و احزاب و گروهها ، روحانیون ، شوراهای اسلامی روستاها ، اصحاب فرهنگ و رسانه ، زنان ، خانواده هاى ایثارگران ، اقوام و مذاهب ، فعالان اقتصادی اتاقهای بازرگانی و اصناف استان گلستان و بررسى و ارزیابى روند پیشرفت مصوبات سفرهای استانی رییس جمهور و کاروان تدبیر و امید به گرگان و دشت سفر نموده است

    معاون اجرایی رییس جمهور را در این سفر نمایندگانی از همه دستگاههای اجرایی ذیربط و معاون امور زنان وخانواده رئیس جمهور ، رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملى جمهوری اسلامى ، معاون توسعه روستایی ومناطق محروم کشور ، مشاوررییس جمهور در امور روحانیت ، مشاور معاون اجرایی رییس جمهور ودبیرکل هلال احمر جمهوری اسلامى، مشاور معاون اجرایی رییس جمهور و دبیر ستاد تنظیم بازار معاون عمرانی وزیر کشور ، معاون اقتصادی سازمان گردشگرى و میراث فرهنگى ، مشاور رییس سازمان برنامه همراهى مىکنند . شرکت در جلسه شورای اداری و بررسی روند پیشرفت مصوبات سفر رییس جمهوری، دیدار با فعالان سیاسی، اقتصادی، عشایر و روستاییان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه گرگان، بازدید پروژه ها، بازدید پروژه آشوراده از جمله برنامه های ایشان در سفر به استان گلستان است.”

    محمد رضا عارف نوشت:”مشخص شدن راهبرد توسعه صنعتی کشور از سوی دولت الزامى است. متاسفانه با موانع رشد صنعت برخورد جدی نکردیم و به همین دلیل رکود نگران کننده‌ای در بخشهای مختلف بویژه در صنعت حاکم است.
    متاسفانه به مشکلات کشور نگاه جامعی وجود ندارد و تصمیمات مقطعی گرفته می‌شود، مهم‌ترین مانع در برابر توسعه صنعت در کشور برخی قوانین دست و پاگیر است. جاى تاسف است که تولید در کشور ما قابل رقابت با کشورهای جهان نیست و با وضعیت فعلی حاکم بر صنعت کشور خود اتکا بودن با مشکل رو به رو می‌شود.
    علت رکود در کشور ریشه یابی نمی‌شود، یکی از رسالت های مهم مجلس دهم اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و مهمترین بخش اقتصاد مقاومتی مربوط به #معیشت مردم و اقتصاد دانایی محور است.
    نرخ پایین بهره وری، هزینه های بالا و مشکلات سخت افزاری را از موانع رشد تولید در کشور مى دانم و با این وضعیت بهره وری؛ تحقق اشتغال، خوداتکایی اقتصادی و رقابت با محصولات خارجی امکان پذیر نیست.
    نگاه به گذشته باعث استفاده از تجارب مثبت و منفی می شود، دولت و مجلس با همکاری یکدیگر و با در نظر گرفتن سیاست های اصل ۴۴ و توجه به بخش خصوصی می توانند قوانینی تدوین کنند تا منجر به اشتغال پایدار و پاسخگویی به نیاز مردم باشد.
    باید تلاش شود ایرادهای قانونی در بررسی برنامه های ششم رفع شده و با کوتاه نویسی و مختصرنویسی مقررات، موانع را از پیش روی صنعتگران برداریم.

    شهرک صنعتى شمس آباد
    یکشنبه، ٢٨ شهریورم

    فرشاد احمدزاده صفحه اینستاگرام خود را با تصویر زیر به روز کرد.

    علی مسعودی نوشت:”سلام و عرض ادب خدمت دوستان جان
    وظیفم بود خیلی زودتر از اینها از لطف بیکران شما تشکر کنم اما متاسفانه موقعیتش رو نداشتم.
    همه ی شما به من ثابت کردید که این فضا مجازی نیست و میشه با کمک همدیگه کارهای بزرگی رو انجام بدیم.
    دست تک تک شما بزرگوارایی که پست گذاشتید ، کامنت گذاشتید، دعا کردید ، تماس گرفتید و پیگیر حال ننه بودید و می بوسم.
    از بزرگوارانی که کار و زندگیشون و رها کردن و برای اهداء پلاکت تشریف آوردن نهایت سپاس و دارم.
    همچنین بابت کمپینی که تشکیل شد از تمام دوستان بزرگوارم :
    داریوش فرضیایی عزیز
    ابراهیم شفیعی عزیز 
    امیر مهدی ژوله عزیز
    بهنوش بختیاری عزیز
    داریوش سلیمی عزیز
    علی کاظمی عزیز
    نعیمه نظام دوست عزیز
    امیر سهیلی عزیز
    بهشاد مختاری عزیز
    فرهاد خیاط عزیز
    پرستو صالحی عزیز
    مجید صالحی عزیز
    امیر محمد متقیان عزیز
    آرش میراحمدی عزیز
    عباس جمشیدی فر عزیز
    مجید یاسر عزیز
    سید علی صالحی عزیز
    و عزیزانی که اسمشون از قلم افتاد تشکر و قدردانی میکنم.وتشکر ویژه از دوست و برادر خوبم دکتر سینا علیزاده بابت زحمات زیادی که تا این لحظه کشیدن”

    فریبا نادری نوشت:”میدونم که با هیچ لوح و با هیچ کلامی نمیشه از شما زحمتکشان تقدیر کرد.فقط میتونم بگم که خدا قوت و الهی سلامتی همیشه همراهتون باشه.

    احسان روزبهانی نوشت: “سفرت بخیر اما … سفرت بخیر اما تو دوستی خدا را …
    چو از این کویر وحشت به سلامتی گذشتی … به شکوفه ها ،به باران …برسان سلام ما را …برسان سلام ما را …برسان سلام ما را تسلیت”



:: بازدید از این مطلب : 777
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

چند وقت پیش قصد داشتم به کیش سفر کنم ولی خب یه سری مشکلات بود اول این که من روی سفر خیلی حساس هستم که حتما همه چیز خوب باشه و همه چیز طبق برنامه پیش بره دوم اینکه جای مناسبی رو سراغ نداشتم برای تهیه بلیت تور کیش از طرفی به دو سه تا آژانس مسافرتی هم سر زدم ولی متاسفانه اون چیزی که میخواستم رو پیدا نکردم همین بود که به این فکر افتادم یه سرچی تو نت بزنم و ببینم سایت های تور کیش از نظر قیمت و هتل چطور هستن خلاصه شروع کردم به گشتن و سایت http://kishseir.me/ رو پیدا کردم این سایت هم سایت خوبی بود و هم قیمت های مناسبی داشت ولی به دلیل اینکه رو هتل حساس هستم و هتل پنج ستاره نداشت نتونستم از این سایت استفاده کنم بیشتر سرچ کردم و بعد از کلی گشت و گذار تو نت سایت تور کیش فاینداتور https://www.findatour.co/fa/iran-tour/kish رو پیدا کردم که از نظر من سایت خوبی بود توی این سایت هم جاذبه های گردشگری رو نوشته بود و هم هتل های مختلفی داشت از طرف دیگه دسترسی خوبی هم داشت و یه موتور جستجوگر تور مناسب بود که علاوه بر تور کیش تور های دیگه ام داشت که بدرد بخور بود خلاصه اگر نیاز به تور کیش یا تور های دیگه داشتید میتونید از سایت فاینداتور استفاده کنید که واقعا عالیه.



:: برچسب‌ها: ماجرای سفر من به کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 677
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

خوابی راحت با در پیش گرفتن این روش ها

اگر تمایل به خوابی عمیق و دلچسب دارید بهتر است دمای اتاق خواب خود را پایین بیاورید و سعی کنید در محیطی خنک استراحت کنید این کار تاثیرات زیادی بر خواب شما خواهد گذاشت جوانسازی پوست ،کاهش استرس  و تناسب اندام با خوابی راحت به دست خواهند آمد پس سعی کنید دمای محل خوابتان را پایین بیاورید .

اگر یک خواب شبانه خیلی خوب و راحت مانند یک نوزاد! می خواهید باید دمای اتاق خواب تان را پایین بیاورید!

البته خیلی پایین تر از آنچه که احتمالا فکر می کنید.

محققان می گویند که دمای اتاق خواب باید چیزی در حدود ۱۵ تا ۱۹ درجه سانتیگراد باشد!

علت این مساله این است که بدن انسان تقریبا از حدود یک ساعت و نیم قبل از زمان خواب شروع به پایین آوردن دمای خود می کند.

اما وجود ویروس ها و باکتری ها و میکروب ها، داروها و سموم که در زندگی های مدرن امروزی کم هم نیستند این روند را برای بدن انسان دچار مشکل می کند.

اینجاست که کم کردن دمای محیط به میدان می آید و به بدن در این امر کمک می کند.

این کار مانند یک قرص خواب عمل می کند البته بدون عوارض جانبی و خطرات این قرص ها!

یک خواب راحت شبانه تنها چیزی نیست که از کم کردن دمای اتاق نصیبتان خواهد شد.

 

۱ – جوانسازی

هنگامی که دمای بدن شما در هنگام خواب کم باشد و کولر بدن شما روشن شود! بدن هورمون ملاتونین بیشتری تولید می کند.

هورمون ملاتونین یکی از مهم ترین هورمون های جوانسازی بدن است که با رادیکال های آزاد بدن که منشا همه مشکلات از چین و چروک صورت گرفته تا سرطان و بیماری های قلبی، مبارزه می کند.

۲ – کاهش وزن و استرس

کورتیزول را همه به عنوان هورمون استرس می شناسیم.

این هورمون باعث افزایش وزن و افسردگی می شود.

با پایین آوردن دمای اتاق در هنگام خواب شبانه بدن مقادیر این هورمون را تنظیم می کند .

البته فراموش نکنید که چربی ها قرار نیست بدون رژیم و ورزش منظم خود به خود محو شوند!

اما دمای پایین شرایط را برای چربی سوزی و افزاش متابولیسم فراهم خواهد کرد.

۳ – افزایش سوخت و ساز بدن

نتایج مطالعات نشان می دهد که خوابیدن در اتاق خنک موجب کاهش بیماری های متابولیک مانند دیابت می شود.

متابولیسم مسئول سوزاندن کالری ها است و این یعنی این که شما با افزایش آن می توانید چندین کیلو وزن کم کنید.

اگر می توانید هنگام خواب زیاد لباس نپوشید و تا حد ممکن دمای بدن تان را پایین نگاه دارید.



:: برچسب‌ها: خوابی راحت با در پیش گرفتن این روش ها ,
:: بازدید از این مطلب : 706
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

افزایش ابتلا به بیماری های قلبی/ دو فاکتور تشدید بیماری

به گزارش خبرنگار مهر، هجدهمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق با حضور بیش از ۴۰۰۰ نفر شرکت کننده و به همت انجمن آترواسکلروز ایران در روزهای ۲۳ تا ۲۶ شهریور ۹۵ در سالن همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می شود.

در این گردهمایی علمی بیش از ۲۰ سخنران خارجی از اروپا و آمریکای شمالی و بیش از ۴۰۰۰ شرکت کننده جامعه پزشکی قلب و عروق کشور، متخصان قلب و عروق، فوق تخصص قلب، فلوشیپ اینترونشنال، بیهوشی قلب، جراحان قلب، فوق تخصص اکوکاردیوگرافی و متخصصان الکتروفیزیولوژی، رزیدنت ها و فلوشیپ های قلب و عروق و پرستاران ویژه قلب حضور خواهند داشت.

دکتر مسعود قاسمی رئیس انجمن آترواسکلروز ایران، با عنوان این مطلب که سالانه بسیاری از ایرانیان به دلیل بیماری های قلب و عروق جان خود را از دست می دهند، از بیماری های قلب و عروق به عنوان شایع ترین علل مرگ و میر بشر نام برد و گفت: طی سه دهه اخیر، شمار دستیاران و متخصصین، ابزارهای تشخیصی و دانش پزشکی ایران در حوزه قلب و عروق پیشرفت های خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه سن ابتلا به بیماری های قلبی در کشور کاهش یافته است، یادآور شد: برای پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی باید در سه جهت اقدام مناسب انجام داد. در ابتدا باید «تغذیه» و «تحرک فیزیکی» مردم اصلاح شود و آنها را به رعایت الگوی غذایی سالم و داشتن تحرک کافی تشویق کرد.

قاسمی، راه دوم را پیشگیری اولیه با دیدگاه پزشکی دانست و گفت: پیشگیری اولیه بدان معناست که باید افراد در معرض خطر را شناسایی کرد.

وی افزود: افراد مبتلا به بیماری های فشار خون، قند خون، داشتن سابقه بیماری قلبی و… در معرض خطر هستند که باید برای پیشگیری اقدام کنند.

قاسمی، پیشگیری ثانویه را سومین راه برای پیشگیری از بروز بیماری های قلب و عروق عنوان کرد و گفت: بیمارانی که سابقه جراحی و نارسایی داشتند باید برای پیشگیری از بروز مجدد بیماری تحت نظر پزشک باشند.

دکتر بابک شریف کاشانی رئیس بخش پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری با تاکید بر پیشگیری از آمبولی ریه، گفت: آمبولی ریه بیماری است که در آن لخته خون از قسمتی از بدن جدا و وارد ریه می شود که نهایت موجب بروز آمبولی می شود.

وی با بیان اینکه این بیماری قابل درمان نیست به همین دلیل توجه به آن بسیار ضروری است، افزود: بی توجهی به آمبولی ریه و راه های پیشگیری از آن حتی می تواند منجر به مرگ بیمار شود.

شریف کاشانی درباره راهکار پیشگیری از بروز آمبولی ریه، گفت: در ابتدا باید افرادی که در معرض خطر هستند را شناسایی و به کمک داروهای تزریقی، خوراکی و وسایل الکترونیکی مانع بروز این بیماری شد.

رئیس بخش پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری درباره افراد در معرض خطر، یادآور شد: بیماران خاص، افرادی که در بیمارستان بستری می شوند و… بیشتر در معرض ایتلا به آمبولی ریه هستند.

شریف کاشانی با بیان اینکه آمبولی ریه می تواند موجب بروز بیماری قلبی شود، گفت: اگر آمبولی ریه به موقع درمان و تشخیص داده نشود موجب نارسایی قلب و ایست قلبی می شود.

به گفته وی، به دلیل مسائل هورمونی احتمال بروز آمبولی ریه در زنان بیشتر است.

در همین حال، رئیس انجمن آرترواسکلروز ایران با بیان اینکه رسوب کلسیم در شریان های سینه عامل بروز بیماری های قلبی است، اظهار کرد: سن ابتلا به بیماری های قلبی در کشور کاهش یافته است و متاسفانه به دلیل تغییر سبک زندگی، شاهد ابتلای جوانان به بیماری های قلبی هستیم.

 

 



:: برچسب‌ها: افزایش ابتلا به بیماری های قلبی/ دو فاکتور تشدید بیماری ,
:: بازدید از این مطلب : 653
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

در زمان بارداری چگونه مسافرت کنیم

در زمان بارداری مراقب ویژه باعث جلوگیری از مشکلات جسمی و روحی برای مادر و جنین می شود یکی از نکات مهم در زمان بارداری رعایت اصول سفر خانم ها است که باید به نکات مهم زیر توجه داشته باشند.

 داشتن یک کیف بچه بزرگ شامل شیشه شیر، پتو، لباس، پوشک و غیره از جمله ضروریات هر مادری است که می خواهد به مسافرت برود، اما فعلاً که کودکتان فقط یک وزن اضافی داخل شکم شما است، مسافرت رفتن کمی آسان‌تر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت بنیاد امور بیماری های خاص، در این مقاله چند توصیه برای داشتن یک مسافرت دل‌انگیز در دوران بارداری ارائه‌ شده است:

زمان مسافرت خود را به‌خوبی تنظیم کنید:

برای بسیاری از بانوان، حاملگی به معنای داشتن حالت تهوع، ناراحتی و خستگی است، اما خبر خوب این است که هیچ یک از این سه حالت معمولاً تا آخر ۹ ماهگی پایدار نیستند و ظرف چند ماه اول بارداری از بین می‌روند. بنا بر این سعی کنید از زمان سه ماهه دوم بارداری خود ( یعنی زمانی که دیگر حالت ناراحتی صبحگاهی وجود ندارد) بیشترین استفاده را ببرید.

با اتومبیل به مسافرت بروید:

اگرچه ممکن است مسافرت رفتن به‌ وسیله هواپیما سریع تر به نظر برسد و یا سفر رفتن با قایق های مسافرتی بسیار آرامش بخش به نظر بیایند، ولی باید توجه داشته باشید که بهترین حالت مسافرت رفتن برای شما همان استفاده از اتومبیل می باشد (اگرچه ممکن است این نوع مسافرت رفتن کمی از مد افتاده به نظر برسد)

اما به چه علت؟

دلیل این امر آن است که وقتی با اتومبیل به مسافرت می روید امکان دسترسی سریع تری به خدمات پزشکی اورژانسی دارید و می توانید مطمئن باشید که هرگاه احساس حالت تهوع به شما دست داد می توانید در کناری توقف کنید و از اتومبیل پیاده شوید.

مقاصد نزدیک تر را انتخاب نمایید:

شاید رفتن به یک مسافرت راه دور، قبل از آنکه گریه های بچه خواب را از چشمانتان بگیرد بسیار وسوسه کننده به نظر برسد، اما مسلماً اگر یک مقصد نزدیک تر را برای خودتان انتخاب کنید مسافرت راحت تری خواهید داشت و کم تر در طول مسیر اذیت می شوید.



:: برچسب‌ها: در زمان بارداری چگونه مسافرت کنیم ,
:: بازدید از این مطلب : 697
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

همه چیزی که درباره خمیر دندان باید بدانید

خمیر دندان مناسب می تواند نقش مهمی در سلامتی دهان و دندان داشته باشد که آشنایی با بهترین نوع خمیر دندان برای خرید و استفاده یکی از تکنیک های مهم مراقبت از دهان و دندان شماست.

این روزها تبلیغات خمیر دندان‌های مختلف در بیلبوردهای شهری دیده می‌شود؛ محصولاتی که به ادعای تولیدکنندگانشان قادرند 80 درصد دندان‌ها را سفیدتر کنند. این سوال مطرح می‌شود که واقعا می‌توانیم از خمیردندان‌ها چنین انتظاری داشته باشیم یا فقط یک ترفند تبلیغاتی است. اصلا این موضوع که استفاده از خمیر دندان‌های سفیدکننده، مینای دندان را از بین می‌برد، شایعه است یا واقعیت دارد؟

به گزارش جام جم آنلاین ، به گفته متخصصان، استفاده از خمیر دندان‌های ضدجرم موجود در بازار تا حدی می‌تواند جرم دندان‌ها را از بین ببرد و تغییر رنگ ایجاد کند، اما این محصولات، مقادیر زیادی مواد ساینده دارند و استفاده همیشگی از آنها توصیه نمی‌شود چون به مرور زمان هم به مینای دندان آسیب می‌رسانند و هم باعث بروز حساسیت‌های دندانی می‌شوند.

کم نیستند افرادی که باور دارند، خرید مسواک زبر و خمیر دندان سفیدکننده و همچنین فشار دادن مسواک روی دندان ‌ها باعث سفید شدن آنها و از بین رفتن جرم می‌شود در حالی که مهم‌ترین عامل انتخاب مسواک، نرم بودن آن و مهم‌ترین ملاک انتخاب خمیر دندان، ترکیبات و اعتبار شرکت سازنده آن است.

به گفته متخصصان با مسواک زدن فقط می‌توانید سطوح بیرونی، درونی و روی دندان‌ها را تمیز کنید، اما برای تمیز کردن میان دندان‌ها و قبل از مسواک زدن باید از نخ دندان استفاده شود؛ البته به شرطی که استفاده نادرست از نخ دندان، لثه میان دندان‌ها را زخم نکند.

روند زرد شدن دندان‌ها نیز به مرور زمان اتفاق می‌افتد و نمی‌توان از یک خمیر دندان انتظار داشت دندان‌ها را مثل برف سفید کند. هر نوع دندانی بسته به جنس آن کاملا سفید نیست و جرم دندان باعث زردی دندان‌ها می‌شود. پس خمیر دندان نباید جایگزینی برای جرمگیری دندان‌ها باشد.

بیشتر مردم فکر می‌کنند جرمگیری، مینای دندان‌ها را از بین می‌برد و زمینه بروز پوسیدگی‌ را فراهم می‌کند در حالی که جرم دندان برای لثه و بافت‌های نگهدارنده دندان مضر است و محلی برای تجمع و تکثیر میکروب‌ها به حساب می‌آید و تنها با جرمگیری می‌توان این مشکل را حل کرد. پس این جرم است که ضرر دارد، نه جرمگیری! البته یکی از باورهای نادرست درباره جرمگیری این است که این اقدام درمانی باعث سفیدی دندان‌ها می‌شود در حالی که دندانپزشک شما هنگام جرمگیری، رسوبات رنگی و املاح ته‌نشین شده روی دندان‌ها را بر می‌دارد و رنگ داخلی دندان تغییر نخواهد کرد.

بنابراین نباید انتظار سفیدی و درخشندگی داشته باشید؛ هر چند به دلیل از بین رفتن لایه جرم، کمی تغییر رنگ را احساس می‌کنید ولی در بلیچینگ (روشی برای سفید کردن دندان‌ها) ماده‌ای به نام پراکسید هیدروژن به درون ساختار مینایی دندان نفوذ می‌کند و باعث اکسید شدن رنگدانه‌ها و در نتیجه سفید شدن دندان‌ها می‌شود. از طرفی این کار بیشتر جنبه زیبایی دارد در حالی که جرمگیری یک اقدام درمانی است.

 



:: برچسب‌ها: همه چیزی که درباره خمیر دندان باید بدانید ,
:: بازدید از این مطلب : 673
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

چربی هایی برای رهایی از بیماری

برخلاف تصور برخی عموم در خصوص عدم استفاده از هرگونه چربی باید به این نکته اشاره کنیم که برخی چربی ها نه تنها به بدن آسیب نمی رسانند بلکه در صورت عدم استفاده باعث اختلال در سیتم بدن نیز می شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اصلاح رفتار غذایی مهمترین عامل برای پیشگیری از التهابات درونی بدن است.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد حسن افتخاری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: موارد مختلفی از جمله تغذیه و نوع رژیم غذایی در بروز التهابات درون بدن که زمینه ساز بسیاری از بیماری های مزمن مثل دیابت، سرطان و بیماری های قلبی عروقی هستند، تاثیر دارد.

وی با اشاره به ضرورت مصرف چربی های مفید، بیان کرد: برخی از انواع اسیدهای چرب مثل اسید چرب امگا 3 که روغن ماهی، مغز گردو و ماهی منابع آن بوده و اسید چرب امگا 9 که روغن زیتون منبع اصلی آن است علاوه بر اینها ویتامین های انتی اکسیدانی مثل ویتامین های E و C که در برابر بروز شاخص های التهابی بدن را مقاوم می کنند. باید در رژیم غذایی فرد استفاده شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مصرف اسیدهای چرب اشباع و ترانس که به میزان زیادی در روغن های جامد و روغن های حیوانی وجود دارند، موجب اضافه وزن شده و یکی از عوامل خطر در بروز التهابات محسوب می شود.

وی مصرف مواد مضر را موجب مقاوم شدن بدن به انسولین و در نتیجه بروز بیماری های قندخون، فشار خون و غیره دانست و افزود: اصلاح رفتار غذایی به عنوان مهمترین عامل نقش کلیدی در جلوگیری از بروز التهابات و سپس بیماری های مزمن دارد .

افتخاری با تاکید بر جلوگیری از افزایش وزن به ویژه چاقی شکمی، تصریح کرد: گنجاندن غذاهایی با نقش آنتی اکسیدانی در رژیم غذایی مثل سبزیجات، میوه جات، استفاده از روغن های امگا 3 و امگا 9 ،کنترل برخی عوامل محیطی هم چون کنترل استرس و فشار های روحی و داشتن فعالیت فیزیکی مناسب برای جلوگیری از چاقی، تا حد زیادی از بروز التهابات و بیماری ها جلوگیری می کنند.

وی یادآور شد: متاسفانه فرد تا مرحله حاد هریک از بیماری های ذکر شده و عدم بروز علائم متوجه التهابات درونی برای مراجعه به پزشک نمی شود و از همین رو تاکید پزشکان همواره حرکت در مسیر پیشگیری و اصلاح عادات نادرست غذایی و سبک زندگی است.



:: برچسب‌ها: چربی هایی برای رهایی از بیماری ,
:: بازدید از این مطلب : 610
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

ابتلا به بیماری های قلبی با مصرف تخم مرغ

 

 مصرف تخم مرغ هیچ تاثیری بر افزایش کلسترول بدنتان ندارد و شما را در معرض ابتلا به بیماری های قلبی قرار نمیدهد برخی بر این تصور هستند که تخم مرغ می تواند باعث افزایش ریسک ابتلا به حمله قلبی در افراد مصرف کننده شود و کلسترول بدن را بالا ببرد پس با خیال راحت تخم مرغ میل کنید و از عارضه های قلبی و بالارفتن چربی خونتان نترسید.

مطالعه جدید محققان نشان می‌دهد مصرف نسبتا بالای کلسترول یا خوردن روزی یک عدد تخم مرغ ارتباطی با افزایش ریسک بیماری قلبی ندارد.

 

، به گفته محققان، در اکثریت جوامع کلسترول رژیمی تنها تاثیر کمی بر میزان کلسترول خون دارد و مطالعات کمی در مورد ارتباط مصرف کلسترول رژیم غذایی با افزایش ریسک بیماری‌های قلبی-عروقی وجود دارد.

مطالعه جدید محققان دانشگاه فنلاند شرقی نشان می‌دهد که هیچ ارتباطی بین افراد دارای فنوتیپ APOE۴ که بر متابولیسم کلسترول تاثیر می‌گذارد و در بین مردم فنلاند شایع است وجود ندارد.

در کشور فنلاند، شیوع الل APOE۴ که متغیری ارثی است، به شکل استثنایی بالاست و تقریبا یک سوم جمعیت حامل این فنوتیپ هستند.

در این مطالعه عادات غذایی ۱۰۳۲ مرد بین سن ۴۲ تا ۶۰ سال و بدون هیچ گونه تشخیص ابتلا به بیماری قلبی-عروقی در مطالعه تحت عنوان KIHD که در سال‌های ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۹ در دانشگاه فنلاند شرقی انجام شده بود، ارزیابی شد. در طول مدت ۲۱ سال پیگیری وضعیت این مردان، ۲۳۰ نفر دچار آنفارکتوس میوکاردیال شدند و ۳۲.۵ درصد شرکت کنندگان تحت مطالعه حامل فنوتیپ APOE۴ بودند.

در این مطالعه مشخص شد که مصرف بالای کلسترول رژیمی ارتباطی با ریسک بروز بیماری قلبی عروق کرونر ندارد؛ این وضعیت نه در افراد دارای فنوتیپ APOE۴ مشاهده شد و نه در کل جمعیت تحت مطالعه.

یافته‌ها بیانگر این مطلب است که رژیم غذایی حاوی کلسترول بالا یا مصرف مداوم تخم مرغ موجب افزایش ریسک بیماری‌های قلبی نمی‌شود.



:: برچسب‌ها: ابتلا به بیماری های قلبی با مصرف تخم مرغ ,
:: بازدید از این مطلب : 688
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

پیشگیری از ابتلا به بیماری های فصلی

فصل پاییز در راه است و برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های این فصل بهتر است از برخی روش های پیشگیرانه کمک بگیرید تغییر آب و هوا تاثیرات زیادی بر ابتلای ما به بیماری های مختلف میگذارد دل درد و حالت تهوع و خشکی پوست از جمله نشانه های ورود وروس های پاییزی به بدنتان هستند در ادامه راه حل های کنترل و پیشگیری از ابتلا به این عارضه ها را در اختیارتان قرار میدهیم.

 با فرا رسیدن فصل پاییز ، برگ درختان شروع به ریزش می کند و میوه های پاییزی رنگ و شکل خود را می گیرد.

پاییز یک فصل معتدل است و هوای پاکی دارد و از نظر آب و هوا نیازی به نگرانی گرما و سرمای آن نیست که البته مزاج انسان ها در این فصل متفاوت است اما برای حفظ تندرستی و پیشگیری از بروز بیماری های فصلی دانستن نکات ذیل موثر است .

تاثیر فصل پاییز بر بدن انسان

فصل پاییز از هوای سرد و گرم تشکیل شده و برای کسانیکه مزاج گرم و تر دارند مناسب است اما برای مزاج های سرد و خشک مضر می باشد و این افراد  به بیماری های فصلی مبتلا می شوند.

در پاییز به دلیل تغییر مداوم آب و هوا انسان دچار بیماری های صفراوی و سوداوی می شود.

بیماری های فصل خزان

بیماران صفراوی ، مشکل هضم غذا دارند به همین دلیل در کیسه صفرای این افراد سنگ تشکیل می شود که از علائم این بیماری درد شکم و زردی رنگ پوست است .

افراد مبتلا به بیماری سوداوی به پوستشان خشک می شود که در اینصورت برای رفع خشکی پوستشان باید با آب ولرم حمام کنند و از روغن زیتون برای استعمال پوستشان استفاده کنند و حتی با مصرف قطره آب لیمو ترش و سیب و هویج  خشکی بدنشان را کاهش دهند .

یکی از انواع بیماری فصل خزان ، آنفو لانزا و سرماخوردگی است که باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود  که در این حالت افراد  با وزش بادهای تند و باران دچار عفونت های ویروسی می شوند .

زخم های گوارشی نیز از دیگر بیماری های این فصل است که از دلایل بروز آن ، عادات غذایی غلط ، کشیدن سیگار، عوامل ژنتیکی ، بیماری های مزمن و استرس و اضطراب است .

در صورتیکه بعد از خوردن غذا به دل درد و حالت تهوع دچار شدید ، برای درمان و بهبودی به پزشک مراجعه کنید .

اگزما، از شایع ترین بیماری های فصل پاییز است و نوعی التهاب پوستی است که علائم آن شامل قرمزی، خشکی، پوسته‌ریزی ، ترک خورده و تاول‌های ریز می‌شود که با خارش و سوزش همراه است .

در فصل بهار و پاییز به دلیل وضعیت آب و هوا افراد بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند .

در فصل پاییز از چه کارهایی پرهیز کنیم

برای دوری از بیماری های فصل پاییز و تری بخشی به بدن و اصلاح خشکی از در معرض قرار گرفتن گرمای ظهر و سرمای بامداد، خوابیدن در جای سرد، نوشیدن آب سرد، خوابیدن با معده پر، کم خوری و افزایش استرس و اضطراب  پرهیز کنید .

از حمام و شت‌ وشو با آب سرد نیز در این فصل باید پرهیز کرد ، زیرا موجب بسته شدن منافذ بدن و تشدید تجمع اخلاط می‌شود و برای جلوگیری از ایجاد بیماری های پوستی ، حمام با آب گرم توصیه می شود.

در فصل پاییز بروز بیماری افسردگی و اضطراب در انسان شایع تر است و برای جلوگیری از ایجاد آن از پر خوری ، مصرف غذاهای شور ، ترش و تند ، گوشت ، سوسیس ، کالباس و مصرف زیاد میوه اجتناب کنید.

بوییدن عطرهای طبیعی با مزاج مایل به گرم و تر و گل هایی همچون یاس ، مریم و محمدی نیز باعث تقویت مغز ، کبد و قلب انسان می شود.

 

 



:: برچسب‌ها: پیشگیری از ابتلا به بیماری های فصلی ,
:: بازدید از این مطلب : 650
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

نکات پزشکی بعد از اهدای خون 

پس از اهدای خون ممکن است دچار سردرد و سرگیجه شوید بهتر است بلافاصله از جای خود بلند نشوید و کمی روی تخت دراز بکشید و پاهای خود را بالابگیرید تا سرگیجع شما برطرف شود اهدای خون تاثیرات مفید زیادی روی بدن افراد اهدا کننده میگذارد و باعث از بین رفتن بیماری های قلبی و عروقی و مغزی در آن ها می شود .

محمد رضایی متخصص خون و سرطان گفت : حدود 7 الی 8 درصد وزن بدن را خون تشکیل می دهد که در هر زمان اهدای خون ، 65 درصد از کالری های موجود در بدن می سوزند که این عامل باعث کم وزنی در افراد می شود.

این متخصص خون و سرطان با بیان اینکه بعضی افراد به خون نیاز دارند، اظهار داشت: در ایران بعضی بیماران همچون تالاسمی ، حوادث رانندگی ، کودکان مبتلا به زردی به دلیل ادامه حیات ، به خون سایر انسان ها نیاز دارند.

رضایی با بیان اینکه اهدا کنندگان نیاز به استراحت دارند، ابراز داشت: بعد از اهدای خون احساس سردرد و سرگیجه می کنید به همین دلیل به مدت 10 الی 15 دقیقه ، برای برطرفی این احساسات بر روی تخت دراز بکشید و پاهای خود را بالاتر از سطح بدن قرار دهید.

وی با بیان اینکه اهدای خون به سلامت بدن افراد کمک می کند، ابراز داشت: اهدای خون به صورت مکرر باعث افزایش ایمنی بدن و کاهش بیماری هایی همچون قلبی ، مغزی و عروقی در افراد می شود.

رضایی در پایان ابراز داشت: هنگام مراجعه جهت اهدای خون به فاصله زمانی توجه کنید به طوریکه مردان  4 بار و زنان 3 بیار در سال می توانند خون اهدا کنند.



:: برچسب‌ها: نکات پزشکی بعد از اهدای خون ,
:: بازدید از این مطلب : 748
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1395 | نظرات ()